• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Translate

Lelaki makan 30 ekor kalajengking sehari

Selama 30 tahun, seorang lelaki berasal dari China yang bernama Li Liuqun , menambah lauk makannya dengan kala jengking. Ia memakannya secara hidup -hidup dan dalam keadaan mentah .Li Liugun makan 30 ekor kalajengking dalam sehari .

 Awal mula Li Liuqun mencari rasa lazat pada kala jengking mentah adalah ketika ia disengat oleh kalajengking tiga puluh tahun yang lalu pada saat mendaki bukit di belakang rumahnya. 

Sebagai bentuk balas dendam ia memakan kalajengking tersebut . Peristiwa tersebut membuatnya tersedar bahawa ia benar- benar menyukai rasa dari kalajengking mentah yang ia makan. Sejak saat itu ia telah memakan ribuan kala jengking yang mengerikan.

 Li Liuqun yang kini berusia 58 tahun mengatakan bahawa ia menyimpan kalajengking- kalajengking tersebut di dalam toples porcelen besar , dan setiap kali muncul keinginan untuk makan kala jengking , ia hanya mengambil beberapa kalajengking yang langsung dimasukkan ke dalam mulutnya.

 Ketika diminta untuk menggambarkan rasa daging kalajengking , ia mengatakan rasanya hampir seperti kacang soya goreng. Seperti yang mungkin anda duga, beberapa kalajengking hidup telah menyengat bibirnya ketika memakan mereka. Namun Li Liuqun mengatakan bahawa ia telah kebal terhadap racun kala jengking.

 Sengatan kalajengking di bibir hanya menyebabkan pembengkakan kecil yang akan hilang dalam beberapa jam dengan sendirinya . Baginya rasa sakit akibat disengat kalajengking tidak setanding dengan kenikmatan rasa dari daging kalajengking yang ia makan.



KE LAMAN UTAMA...>>>